آشنایی با بخش CSS Resets
نوشته شده توسط : علی پور

مرورگرهای اینترنت امروزی خویش را از روش چه‌طور اکران خصوصیت‌های طراحی سایت در مشهد یک وبسایت از دیگر مرورگرها غیر وابسته می نمایند، یک مرورگر میتواند لیست ها را تا چهل پیکسل کم کند در حالی که چهل و دو پیکسل دیگر را به خیر اکران میدهد. برخی از مرورگرها مشمول یک مرز در تگ در اچ تی ام ال می باشند در حالی که بقیه مرورگرها در‌این نصیب یک padding دارا هستند. شما میتوانید در طراحی وب سایت خویش به صراحت از سی اس اس استعمال نمائید و از این که تارنما شما چه طور در دو مرورگر گوناگون به اکران در می‌آید شگفت زده گردید.

CSS resets کارایی می نماید تا بتواند این خلل را از روش آوردن همه موادتشکیل دهنده سایت به یک خط مبنا حل نماید که معمولا هیچ استایلی را نیز بر روی این ارکان قرار نمی دهد. با اکران دادن همه عنصرها این چنین شما میتوانید از \"blank canvas,\" در سی اس اس خویش به کار گیری فرمائید تا همگی صفحه ها را به به عبارتی شکلی می خواستید در بیاورید. بیشتر کادر ورک های اینترنت دربرگیرنده نوعی از CSS reset میباشند.

برخی از CSS reset ها مانند Eric Meyer\'s CSS Reset بسیار دانش آموز می‌باشند و به همین استدلال هر عنصر را به طور منحصربه‌فرد می‌سازند، ولی بقیه آن ها مانند HTML5 Doctor\'s HTML5 CSS Reset استایل هایی که شما انتظار دارید مانند تگ برای پررنگ کردن و تگ برای ایتالیک کردن متن را بدور می اندازند البته بقیه تگ ها را نرمال سازی می نمایند. یکی‌از دیگر از آپشن های به کارگیری از این CSS reset بسیار بی آلایش:

* { padding: 0; margin: 0; }
این فرمان معمولی همگی margin ها و padding های پیشفرض را از روی کلیه موادسازنده حذف می نماید و هر چیز دیگری که درباره تگ ها استاندارد میباشد را نیز نادیده میگیرد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: